close
قصص

خرج الدكتور وعينه في الأرض وقدامه شاب متع.ور وهدومه كلها د.م.؟..

“”شريف: تاني حاجه هتروحي دلوقتي البيت الاولاني اللي كنت خاطفك فيه وهتخرجي اختك من الحبس اللي جوزك حابسهولها .

وتاخدي منها كل التسجيلات اللي معاها ضدي وبتتهدني بيها، وهبعتلك لوكيشن البيت دلوقتي””

رجعت من الفلاش باك 

طلعت تليفونها فتحته.. دخلت ع الواتس اب طلعت لوكيشن البيت.. راحت ناحية البيت

** بعد ساعة **

زهره داخلة البيت اللي مخطوفة فيه مها

فتحت باب الأوضة ودخلت عليها..

مها جريت خادتها بالحضن جامد: هما لاقوكي أخيرا ياحبيبتي..

الف حمد وشكر انتي متعرفيش انا خوفت عليكي قد ايه يا زهرة،

انتي جاية عشان تاخديني معاكي ونمشي من هنا صح ؟

زهره بعدت عنها وراحت رزعاها قلم ملو خبطتها في الشباك الازاز اتكسر وعورها في وشها

مها بتحط ايديها على وشها لقت د”م: ليه كده يازهره انا عملتلك ايه !!!

زهره طلعت من شنطتها سكي”نه وراحت شاده مها وحاطة السكي”نة على رقابتها.. مها بتص”وت

زهره: كل اللي بدر عمله فيكي لحد دلوقتي كوم.. واللي انا هعمله من اللحظة دي كوم تاني

انا معنديش أغلي من شرفي..

ولو معملتيش اللي هقولك عليه دلوقتي بالحرف اقسم بالله لا هموتك يا مها واعمل اللي انتي منجحتيش انك تعمليه معايا قبل كده

مصطفى واقف مبرق ومصدوم مش مصدق اللي شايفه..

مها بتبرق: زهره انتي عايزة تموتيني

زهره: اشمعنا انتي كنتي عايزة تموتيني قبل كدا ولا هو حلال ليكي وحرام ليا

بتتك بالسك”ينة علي رقابتها: انا عفاريت الدنيااااا بتتنطط قدامي دلوقتي هتعملي اللي انا عايزاه ولا اسحب السحبه دي وارجعك للي خلقك ؟؟

مها: لااااا لا خلاص والله هعملك اللي انتي عايزاه بس اهدي وشيلي السكينه دي

زهره: مش هشيل سكاك”ييييين.. هاتعملي اللي انا عايزاه والسكي”نه على رقابتك زي ما هي

فين تليفونك ؟؟

مها بخوف: معرفش والله واخدينه مني

مصطفى بيحط ايده في جيبه: اهو تليفونها يا زهره

زهره: هات

مصطفى: قوليلي بس هتعملي بيه ايه الأول لا تودي نفسك في داهية

زهره: بقولك هات الزززززف”ت

مصطفى: حاضر حاضر خدي اهو التليفون

زهرة بتمسك الفون: انا عرفت إنك ماسكه على شريف تسجيلات وحاجات توديه في داهية..

واكيد كلها موجودة علي التليفون ده، تمسكي التليفون دلوقتي وتطلعيهم من عليه

مها: انتي عرفتي منين ؟

زهره بتتك بالسكي”نة لحد ما شبه عورتها : عرفت وخلاااااص هاتي ام التسجيلات

مها بتتوجع: اااه حاضر حاضر هاتي التليفون اجيبهوملك

مصطفى تليفونه بيرن “بدر ”

بيخرج علي برا بسرعة يرد

مصطفى: أيوة يابدر

بدر بخضة: انا مش لاقي زهره يا مصطفى وقلبت عليها الدنيا ودورت في كلللل البيوت اللي اعرفها ملقتهاش

اقفل علي مها كويس وتعلالي بسرعة نشوف هنعمل ايه

مصطفى: زهرة عندي يا بدر

بدر: ايه ؟؟؟!!!

عندك ازاي يعني

مصطفى: معرفش يا بدر بس الوضع ميطمنش خالص وشكلها ناوية علي نية سودا وهتحرق الاخضر واليابس النهاردة

بدر: اقفل انا جاي حالا

**في الاوضة**

مها ماسكة الفون بتطلع التسجيلات..

• دي اول حاجة.. تسجيلات لمكالمات بيني وبينه وهو بيعرفني هخطفك ازاي عشان اوديكي ليه

(ساعة اللي حصل)

• ودي فيديوهات بتثبت إنه شغال شمال ومن تحت الترابيزة وكل فلوسه جايبها من السكك الملتوية دي..

هكرت تليفونه ولقيت الفيديوهات دي معاه وعرفت انه كان شاريها من حد ماسكها عليه

وطبعا الفيديوهات دي لو حد مسكها هيروح في ستين داهية وفلوسه كلها هتتصادر

زهره: وايه تاني ؟؟؟؟؟

مها: دي آخر حاجة بقا.. بس اخطرهم كلهم يا زهره

دي صور لـ بنت اخته اللي بيربيها وهي بلبس البيت

زهره بتبص ع الصور.. بتداري وشها وبتبص لمها

زهره: وانتي جبتي الصور دي منين ؟؟

مها: بصراحه هكرت تليفون بنت اخته كمان عشان كنت عايزة امسك عليه اي حاجة توجعه،

وبنت اخته اصلا في سن مراهقة ودماغها طقة وكنت متأكدة ان تليفونها هيكون عليه اي حاجة تتمسك عليها وعلي خالها

زهرة بقرف: ده انتي شيطانة ياشيخة.. شيطانة ايه ده انتي الشياطين تاخد عندك كورسات

بس هقول ايه.. ما جمع إلا ما وفق بصراحة متتخيروش عن بعض انتو الاتنين

مها بخوف: طب ينفع تنزلي السكي”نة بقي انا عملتلك اللي انتي عايزاه اهو

زهرة: سكي”نة ايه اللي انزلها انتي لسة معملتيش حاجة اصلا.. انتي هتتصلي بشريف دلوقتي وتعملي اللي هقولك عليه بالحرف

والنهاردة انا يا هنهيكو انتو الاتنين.. يا هنهي نفسي واخلص بقى
 
زهرة: سكـ@،ـينة ايه اللي انزلها انتي لسة معملتيش حاجة اصلا..

انتي هتتصلي بشريف دلوقتي وتعملي اللي هقولك عليه بالحرف

مها: حاضر هعملك اللي عايزاه بس توعديني بعدها تنزلي السكينه
**بعد ربع ساعة**

مها: الو ياشريف
شريف: الو.. هي لحقت تخرجك!

مها: اه لحقت وانا سيبتهم ومشيت بس لسة موصلتش البيت..

هو انت صحيح هددتها بفيديو وبتاع ؟

شريف: اه هددتها، هي قالتلك

مها: اه حكيتلي انك هددتها وعشان كدا جت تخرجني مانت عارفها قلبها خفيف وبتخاف من خيالها..

وقالتلي حاجة كمان

هو انت بتخلي بالاتفاق وتروح تقولها اني ساعدتك ياشريف ؟؟؟؟

شريف: انتي اللي بداتي واخليتي باتفاقنا الاول والبادي أظلم بقي

مها: مش هعتب عليك دلوقتي.. بس انا عندي ليك إتفاق أحلى من ده بكتير

شريف: لا شكرًا مش عايز منك اتفاقات،

بعد آخر مكالمة بيني وبينك لما غدرتي وروحتي قولتي لبدر علي مكان مها انا مش عايز منك حاجة تاني

مها: بطل عبط بقي وشغل عيال واسمعني عشان اللي عندي يخصك..

من الآخر كدا ياشريف

انا مش عايزة زهره تعمل اللي انت عايزه وبعدين تاخد منك الفيديو ده وتبقي الحكايه خلصت علي كدا..

عندي حاجة أحلي من دي هترضي جميع الأطراف

شريف: واللي هي ايه

مها: انت هتديني انا الفيديو ده وانا هعرف استغله كويس

شريف: والله ؟

وايه المقابل بقي

مها: المقابل ان انا كمان هديلك كل حاجة تخصك ومسكاها عليك..

وانا هاخد الفيديو ده هعرف استغله كويس لصالحي ولصالحك في نفس الوقت ونبقي ضربنا عصفورين بحجر

شريف: وايه يضمني ان ميكونش معاكي نسخ تانية للحاجات اللي مسكاها عليا

مها: وايه ضمني انا كمان ان ميكونش معاك نسخة تانية للفيديو 

وعشان كده انا عملت حسابي في النقطة دي..

انت هتكتبلي ورقة تنازل بكل املاكك وتمضي عليها..

وانا هكتبلك وصل أمانة علي بياض.

عشان اللي يصيع فينا علي التاني ويلعب بديله التاني يعرف يجيبه..

اظن عداني العيب وازح.

شريف: متأكدة انك هتعرفي تستخدمي الفيديو ده لصالحي ؟؟؟

مها: نفترض اني قولتلك لا مش متأكدة،

وانت خليت زهره تعملك اللي انت عايزه واديتها الفيديو..

وساعتها انا مكنتش راضية عنك ورميت طوبتك خلاص بما انك قولتلها سري وروحت استغليت الحاجات اللي مسكاها عليك هتكون ساعتها استفادت ايه 

اول حاجة هتتحبس تاني حاجة كل فلوسك هتتصادر من الحكومة وهتخسرها تالت حاجة هتتفضح وبنت اختك مستقبلها هيضيع وسمعتها هتبقي في الأرض..

وقتها هتفرح بزهره اللي رجعتلك ؟ 

شريف: شوفي المكان والزمان اللي هنتقابل فيه وكلميني

مها: الوقت كمان ساعتين بالظبط.. والمكان هبعتلك اللوكيشن بتاع ويبقي معاك ورق التنازل زي ما اتفقنا

**بعد ساعتين**
مها داخلة المكان اللي قالتله عليك.. شارع فاضي مفهوش ناس كتير وفيه مقاعد بس كدا

(شريف قاعد علي مقعد فيهم وفي ايده ورق)

شريف: يا اهلا.. فين الحاجات ؟

مها: هنقلهم علي تليفونك دلوقتي وهوريك انهم اتمسحوا من عندي مسح نهائي

بس قبل ما اعمل كدا هتنقل انت الفيديو عندي وهتمضي ع الورق

شريف: والنبي ؟

واشمعنا انا اللي انقل الاول بإذن الله

مها: هو كيفي كدا

شريف بيقوم يقف: ولو قولتلك اني مش لاعب

انتي شكلك بتشتغليني أصلا

الجزء الثالث من هنا

الجزء الخامس من هنا

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى