close
قصص

خرج الدكتور وعينه في الأرض وقدامه شاب متع.ور وهدومه كلها د.م.؟..5

بدر وقف بالعربية قدام البيت..

نزلوا من العربية هو وزهره وفتحوا باب العماره عشان يطلعوا..

وفجأة سمعوا صوت زعيق جامد جاي من الدور التاني

زهره: ايه ده مين اللي بيزعق كدا ؟؟؟

بدر: ده صوت هند !!!!!

طلعوا هما الاتنين يجروا علي فوق..

هند بصوت عالي: انت كماااان هتبجح معايا

بدر: ايه ده ايه ده في ايه ؟!!!!

زهره بتبص لفريد: في ايه يا فريد

هند: في ان اخوكي مش عايز يجيبها لـ بر يازهره..

عمال يقل أدبه عليا في الرايحة والجاية وانا ساكتاله بس خلاااص مش هسكت اكتر من كده بقي

**فريد واقف مربع ايده باصصلهم وساكت تمامًا**

زهره: اخويا بيقل أدبه عليكي انتي ؟

هند: ايوووة بيقل ادبببببه، ايه هتيجي في صفه عشان اخوكي

بدر: بيقل ادبه ازاي ياهند عملك ايه يعني

هند: اول حاجة انه طلب ايدي للجواز وطلع عينه مني يعني مش شايفني اخته زي ما كنا فاكرين.

ولما انا رفضته قاعد من ساعتها يدايقني في الرايحة والجاية ومش سايبني في حالي .

واخرتها جاي النهاردة يوقفني ع السلم ويدايقني ويبجح فيا فاكرني هسكتللله.

بدر: هند ايه الطريقة اللي بتتكلمي بيها دي ما تعدلي نفسك !!

وبعدين فريد من امتى كان وحش مع حد ولا بيدايق حد اصلا

زهره: سيبيها يابدر سيبها تكمل

هند: لو مبعدتيش اخوكي عن طريقي يا زهره انتو حرين عشان النهاردة الفضيحة كانت مننا فينا جوا العماره المرة الجاية هفضحه في نص الشارع

زهره: امممممم

طيب بصي يا هند.. انا لحد دلوقتي سكتالك علي حاجة بتعمليها.

تلقحي عليا في الطالعة والنازلة بطنش،

ترمي كلام زي الدبش في وشي بطنش،

تدخلي بيني انا وجوزي ع الفاضية والمليانه وبردو بطنش..

وكله عشان خاطر اخوكي اللي انا في بيته والاهم عشان خاطر امك الست اللي ربنا يعلم غلاوتها في قلبي قد ايه وعوضتني عن امي الله يرحمها .

واللي لو موجودة دلوقتي كان زمانها خدت قلمين.

لكن لحد أخويا وهقولك استوب يا هند..

انا اخويا ده اللي طلعت بيه من الدنيا واللي هيفكر يبصله بصة واحدة بس هقل منه وهزعله يا هند..

ولو مش عايزة تزعلي مني تلزمي حدودك ومتجيبيش سيرة اخويا علي لسانك لا بالخير ولا بالشر..

اتفقنا ؟؟

هند: اوباااااا.. ده القطة المغمضة فتحت عينيها وطلعلها ضوافر وبقت تخربش اهي.

بتهدديني يا زهره ؟؟

زهره رفعت حواجبها وعينيها احمرت وبصوت عالي:

اه بهددك وعندي إستعداد أنفذ دلوقتي وامسح بيكي رخام السلم ده كله تحبي تشوفي ؟؟؟؟

هند بترجع لورا وبتبص لبدر: ايه انت مش هتتكلم ولا ايه ؟

بدر: لا مش هتكلم عشان انتي تستاهلي،

ولو قلعت اللي في رجلها اديتك بيه دلوقتي يبقي حقها

واتفضلي اطلعي فوق عشان اقسم بالله انا فاضلي تكة وهاكلك نص ع السلم اكسرلك رقابتك

**هند طلعت علي فوق **

بدر بيبص لفريد:

انا عارف انك راجل وعشان كدا مردتش عليها بكلمة..

حقك علي راسي انا يااخويا امسحها فيا المرة دي وانا هأدبها ع اللي عملته النهاردة

فريد: ولا يهمك يا بدر انت ملكش ذنب في حاجة

انا اللي غلطت من الاول لما فكرت انها ينفع تبقي زوجة ليا وقولت اتكلم معاها هي الاول واخد رأيها،

انا اللي جبت ده كله لنفسي.. عن اذنكم

**فريد سابهم ونزل وحتي نسي يسأل عن أبوه اللي جاي مخصوص عشانه **

مها قاعدة في نفس المكان في الشارع في الأرض بتعيط وبتندب حظها.. وفجأة
طلعت من شنطتها تليفون

** في شقة بدر **

بدر داخل الاوضة.. زهره قاعدة علي طرف السرير وحاطة ايديها على دماغها

قعد جنبها وطبطب عليها

بدر: احنا اتفقنا علي ايه يا تفاحتي.. مش اتفقنا ان احنا مش هنتكسر ولا هنقع

زهره: لا انا مش مكسورة ولا حاجة بس الأحداث اللي بتحصل كتير عليا مش اكتر

وبعدين ايه تفاحتي دي كمان جايبها منين 

بدر: اصلك قصيره كدا وبتفكريني بالتفاح الصراحه 

زهره: هاااا

ماشي ماشي مش هرد عليك دلوقتي عشان مش فايقالك 

وهما بيتكلموا تليفون زهره رن “رقم غريب”

زهره: الو..

مها: ايوة يا زهره

زهره: مها !!!!

انتي بتتكلمي منين

مها: من تليفوني

زهره: تليفونك ازاي يعني، هو احنا مش ادينا تليفونك للحكومة بالحاجات اللي عليه ؟؟

أصل انا كنت متوقعة حركة الغ،ـدر دي منكو وان ساعة الجد انتي هتسيبيني في وش المدفع وتمشي بس انا اكيد مش هطلع من المولد بلا حمص كدا

وانا في طريقي لـ شريف بعد ما سبتكو..

نزلت من العربية دخلت محل دهب، قلعت الحلق بتاعي بيعته،

وبفلوسه خرجت دخلت محل موبايلات اشتريت موبايل

ولما كنت مع شريف خليته ينقل الفيديو علي التليفون الجديد،

عشان كنت عارفه انكو هتاخدو التليفون القديم باللي عليه

ودلوقتي ياستي انتي الفيديو بتاعك معايا..

قدامك حل من اتنين.. يا تروحي تقنعي بابا إنه يرجعني البيت ويرجعلي الكريديت كارد وكل حاجة زي ماكانت.

على مانتي تطلقي من بدر وانا ارجعله..

يا نلجأ للاوبشن التاني وانتي عارفاه كويس.

بدر بيشد التليفون من زهره: بس فيه اوبشن تالت احلى منهم الاتنين..

كنت لازم اعمله من زمان بس كنت بمنع نفسي في آخر لحظة واقول لا اعقل يا بدر دي في الاول وفي الآخر أخت مراتك.

بس مدام الحقارة وصلت بيكي لـ كدا اشربي بقي.

مها: انت تقصد ايه ؟؟؟

بدر: عايزك تقفلي معايا دلوقتي وتعدي من 1 لـ 100.

قبل ما هتكملي نص العدّ هيكون وصلك رديمها: انت تقصد ايه ؟؟؟

بدر: عايزك تقفلي معايا دلوقتي وتعدي من 1 لـ 100

قبل ما هتكملي نص العدّ هيكون وصلك ردي

مها: اللي عندك أعمله يا بدر

**قفل السكة**

زهره بتبصله: انت ناوي على ايه

بدر: لا من أول دلوقتي مش عايزك تشغلي بالك بكل التفاصيل دي بقي..

انا عايزك ترتاحي خااالص وانا هحل الباقي

زهره: أيوة بس انا..

بدر: قولنا سيبك م التفاصيل دي بقي..

بيعدلها ع السرير: انا هخرج اعمل مكالمة سريعة كدا واجيب حاجة من المطبخ واجي.

خرج من الأوضة وغاب شوية.. ورجع ومعاه صينية كبيرة عليها أكل وجبن وعصاير.

بدر: انا للأسف ملحقتش اجهز اكل محترم كدا انا طبعا مش حريف مطبخ يعني بس حاولت اسعف اللي قدرت عليه.

عايزك تمسحي الصينية دي كلها بقي.

زهره: تسلم ايدك يابدر، بس انا مش قادره اكل بجد

بدر: امممم.. خلاص بلاش اكل

زهره بتبصله باستغراب: انت زعلت ؟

بدر: لا ابدا مزعلتش ولا حاجة..

بس انا كمان مكلتش لقمة من صباحية ربنا فـ لو عندك إستعداد تنيميني علي لحم بطني بقي انتي حرة 

زهره: خلاص خلاص هاكل.. بس انت هتاكل معايا

بدر: حاضر ياتفاحتي هاكل معاكي

بدأوا ياكلوا.. زهره بتزق اللقمة بالعافيه وتبلعها عشان مش قادره تاكل لحد ما بدر لاحظ.

بقي يعملها هو سندوتشات ويأكلها بايديه ويشربها عصير عشان تبلع.. زهره بتاكل وعينيها عليه مبتتاشلش

مها قاعدة في نفس المكان ماسكة الفون بتقلب في اي حاجة..

مكملتش 10 دقايق وجاية بتقوم وبتلف وشها

لقت حد بيحط ايده علي بوقها بمنديل مخدر.

حاولت تقاوم لكن فشلت وبعد لحظات كانت فقدت وعيها واتخدرت..

الشخص ده شالها وراح حطها في العربية ودور العربية واتحرك

**في بيت بدر**
خلصوا أكل وكل واحد نام في اوضته.. بعد ما ناموا بـ ساعة

زهره قامت نزلت من علي سريرها، فتحت الباب وخرجت من الاوضة.. راحت على أوضة بدر وفتحت الباب براحة

لمعرفة التفاصيل اضغط على الرقم3  في السطر التالي 

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى