close
قصص

خرج الدكتور وعينه في الأرض وقدامه شاب متع.ور وهدومه كلها د.م.؟.. 6

وهي بتكلم نفسها ناهد فتحت باب الشقة ودخلت

هند قامت حضنتها وقعدت تعيط : حمدالله ع السلامة

وحشتيني اوي ياماما 

ناهد بإستغراب: ايه ياهند انتي سخنة ولا ايه

اول مرة ترحبي بيا بالطريقة دي يعني

هند : حصل حاجات كتير اوي في غيابك

ناهد : حاجات كتير !

يعني انا اروح عند خالتك كام يوم ارجع الاقي حصل حاجات كتير .. ايه اللي حصل يابنتي احكيلي

**في شقة بدر وزهره**

بدر داخل الشقة متنرفز ، شد كرسي السفرة وقعد عليه وهو متحفز وحواجبه مرفوعة

زهره فتحت الباب ودخلت بسرعة

بدر بيقوم يقف عشان يدخل علي جوا ..

زهره بتجري تقف قدامه : يابدر اديني فرصة اتكلم طيب

بدر : هو انا مش قولتلك مش عايز أسمع منك حاجة ؟؟ 

زهره : مش بمزاجك يا بدر ، انا بعد كل اللي عملته معايا مش هديك فرصة تزعل مني ولا ثقتك فيا تتهز والكلام الاهبل ده ،

يابدر احنا اللي بيننا أكبر من كدا بكتير

بدر : اللي بيننا ؟؟

هو ايه اللي بيننا

زهره بصاله وساكته

بدر : بغض النظر عن اللي بيننا انتي شايفاه ازاي فانتي محترمتيهوش لحظة ما كسرتي كلامي وكدبتي عليا وخرجتي روحتي للي بنعتبرها عدوتك يازهره ،

بعد اذنك سيبيني أدخل اشوف انا رايح فين

دخل علي جوا دخلت وراه راح قافل باب اوضته في وشها قبل ما تدخل الأوضة وقفل من جوا بالمفتاح

زهره بتخبط ع الباب : يابدر احنا عايزين نتكلم

افتح طيب اديني فرصة اعتذرلك ..

انا آسفة طيب والله مش هكرر الغلط ده تاني ومش هكدب عليك ولا هخون ثقتك بس عديها المرة دي عشان خاطري

** مر كذا ساعة وزهره رايحة جاية وراه في الشقة بتحاول تصالحه وهو مبيردش عليها ولا مديها وش **

** بعد 4 ساعات**

زهره داخلة أوضة بدر ومعاها طبق فاكهة ..

زهره : انا عملتلك ده عشان يرطب قلبك في الحر ده 

بدر : وانا مش عايز حاجة

زهره : ولو قولتلك عشان خاطري

بدر : انا ياما اشتريت خاطرك ،

بس هل انتي جيتي علي نفسك واشتريتي خاطري مرة ؟

خدي الطبق واخرجي يا زهره

زهره واقفة بصاله بزعل ومش عارفة تعمل ايه ..

فجأة سمعت تليفونها برا بيرنسابت الطبق وخرجت على برا مسكت الفون ردت

زهره : الو ..

– البقاء لله يازهره .. شدي حيلك

زهره : البقاء لله في ميييين ؟؟؟

وبعد لحظات .. زهره بتقفل التليفون

زهره بصويت : بددددددر

بدر جاي من جوا يجري : في ايه يازهره

زهره بتعيط وبتنزل في الأرض علي ركبها

بدر بينزل قدامها بخضة : يابنتي متنشفيش دمي ايه اللي حصل

زهره : ماتت وهي زعلانه مني يا بدر ..

مش هقدر أكمل حياتي وانا آخر حاجة بيني وبينها كنت بتخانق معاها يابدررر

بدر: هي مين اللي ماتت مييييين

زهره بحرقة وعياط : مرات ابويا ماتت يابدر ..

الست اللي ربتني بعد امي ماتت يابدر

بدر بيحط ايده علي دماغه : إنا لله وانا اليه راجعون

إنا لله وانا اليه راجعون

زهره بتعيط اكتر : انا مش قادرة أصدق ، وربنا ما قادرة اصددددق

بدر بياخدها في حضنه وبيمسك دماغها :

مفيش حاجة اسمها كده يا زهره قولي لا إله إلا الله

زهره بعياط : لا إله إلا الله .. لا إله إلا الله

بدر : مين اللي كلمك ، وقالك ده حصل ازاي وامتي

زهره : خالتي اللي اتصلت قالتلي يابدر ،

ابويا وفريد مصدومين هناك مش قادرين يتكلموا واتصلت تقولي عشان اروح اغسلها معاهم ..

بتقولي جالها سكتة قلبية من ساعتين *بتعيط اكتر*

بدر : طب وحدي الله وقومي البسي هدومك يلا عشان نروح

زهره بتعيط ومش عارفه تصلب طولها ولا تقوم تقف ..

بيقوم يقف وبيشدها يوقفها وبيسندها يدخلها الاوضة

وقف قدام الدولاب طلع من هدومها طقم أسود وبدأ يساعدها تلبسه ..

اخدها ودخل بيها الحمام غسلها وشها وهي منهاره عياط ومش قادرة تقف

خلصوا اخدها ونزل بيها علي تحت ركبوا العربية واتحركوا

** بعد نص ساعة**
ناهد طلعت تخبط علي شقة زهره وبدر عشان تشوفهم بعد ما رجعت من السفر ..

محدش بيرد

وبعد تخبيط كتير طلعت واتصلت ببدر

ناهد : ايه يابني انتو فين

بدر : احنا رايحين عند ابو زهره ياماما

ناهد : دلوقتي ؟ ده الساعة 10 بالليل يابني هو فيه حاجة حصلت تاني ولا ايه

بدر: أم زهره تعيشي انتي

ناهد : اااايه .. انت بتقول ايه

لا إله إلا الله ده حصل امتي

بدر : لسة من شوية

ناهد : طب اقفل اقفل انا هلبس واجيلكو بسرعة

هند جاية بتجري : ايه ياماما في ايه

ناهد بتعيط : ام فريد ماتت يا هند

هند بصد@مة : ااااايه .. يالهوي ده حصل ازاي وامتي 

ناهد : متقوليش يالهوي قولي إنا لله وانا اليه راجعون

انا معرفش اي تفاصيل هلبس بسرعة واروحلهم ،

لازم ابقي جنب زهره في يوم دي ده

هند بتعيط : انا هلبس واجي معاكي ياامي استني

ناهد : تيجي معايا فين ياهند خليكي وابقي تعالي بكرا ملكيش لازمة النهاردة

هند : ازاي يعني اخليني انتي بتهزري ، لازم اكون جنبه النهاردة لازم 

ناهد : جنب مين

هند : اقصد جنبهم كلهم يعني ، انا هلبس بسرعة

**في بيت عاصم**
زهره داخلة لقت عاصم قاعد عينه ورامه عياط وساكت تماماً ..

فريد واقف ساند بوشه ع الحيطة ووشه غرقان دموع وحالته يعلم بيها ربنا

زهره دخلت .. شدت فريد حضنته وفضلوا يعيطو هما الاتنين ..

وبعده عاصم

وبعد ماقعدوا يتكلموا كلهم قرروا إنها مش هتتغسل ولا تدفن غير تاني يوم الصبح عشان متدفنش بالليل
زهره دخلت قعدت جنب عبير

**بعد ساعة**

ناهد داخلة .. اخدت زهره في حضنها وقعدت تطبطب عليها

هند داخلة عينيها علي فريد .. لقيته قاعد علي طرف الانتريه .. قعدت جنبه وحطت ايديها علي كتفه

معرفة التفاصيل اضغط على الرقم 4  في السطر التالي 

الصفحة السابقة 1 2 3 4الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى